foto1
foto1
foto1
foto1
foto1
+421 43 539 77 02
ocuhladovka@orava.sk
Obec Hladovka

Foto-video

Všetky fotografie a videozáznamy týkajúce sa obce Hladovka nájdete na nasledovných odkazoch.

 

Fotogaléria

Kto je prítomný?

Práve tu je 356 návštevníkov a žiadni členovia on-line

Odbor prevencie kriminality kancelárie ministra vnútra SR v súvislosti so súčasným krízovým stavom upozorňuje najmä staršiu generáciu na zneužívanie tejto situácie rôznymi podvodníkmi, ktorí by ich mohli pripraviť o značnú časť majetku, alebo celoživotných úspr. V tejto súvislosti vydalo viacero odporúčaní, s ktorými by rado oboznámilo celú našu spoločnosť. Viac v prílohe.

Úrad verejného zdravotníctva Slovenskej republiky ako príslušný orgán štátnej správy na úseku verejného zdravotníctva podľa § 5 ods. 4 písm. h) zákona č. 355/2007 Z. z. o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon č. 355/2007 Z. z.“) z dôvodu vyhlásenia mimoriadnej situácie na území Slovenskej republiky vládou Slovenskej republiky uznesením vlády Slovenskej republiky č. 111 z 11.03.2020 a pandémie ochorenia COVID-19 vyhlásenej dňa 11. 03. 2020 generálnym riaditeľom Svetovej zdravotníckej organizácie nariaďuje na základe záverov z rokovania Ústredného krízového štábu zo dňa 27. marca 2020 podľa § 48 ods. 4 písm. c) a e) zákona č. 355/2007 Z. z. tieto
opatrenia:
A) S účinnosťou od 30. marca 2020 od 6:00 hod. do odvolania sa uzatvárajú všetky maloobchodné prevádzky a všetky prevádzky poskytujúce služby okrem:
1. predajní potravín, mäsa, chleba a pečiva, ovocia a zeleniny, predajní potravín na osobitné výživové účely pre dojčatá a malé deti a predajní potravín na osobitné lekárske účely,
2. predajní drogérie,
3. lekární, predajní a výdajní zdravotníckych pomôcok a očných optík,
4. predajní novín a tlačovín,
5. predajní s krmivom pre zvieratá a veterinárnych ambulancií,
6. prevádzok telekomunikačných operátorov,
7. prevádzok verejného stravovania a stánkov s rýchlym občerstvením,
8. prevádzok poštových, bankových, poisťovacích služieb a leasingových služieb,
9. prevádzok internetových obchodov (eshop) s možnosťou vyzdvihnutia tovaru v prevádzke a donáškových služieb,
10. práčovní a čistiarní odevov,
11. čerpacích staníc pohonných hmôt a palív,
12. pohrebných služieb, služieb pohrebiska a krematória,
13. autoservisov, pneuservisov a odťahových služieb,
14. služieb slovenskej technickej kontroly a emisnej kontroly,
15. servisov výpočtovej a telekomunikačnej techniky,
16. taxi služieb vykonávajúcich prepravu vecí a tovaru,
17. advokátov, notárov, súdnych exekútorov, správcov konkurzných podstát, mediátorov, dražobníkov, rozhodcov, znalcov, tlmočníkov a prekladateľov,
18. prevádzok kľúčových služieb,
19. zberných dvorov,
20. predajní metrového textilu a galantérie,
21. predajní a servisov bicyklov,
22. prevádzok záhradníctva a záhradnej techniky, ak celková vnútorná predajná plocha prevádzky nepresahuje 2000 m2,
23. prevádzok stavebnín, inštalačného a elektroinštalačného materiálu, železiarstva, farieb lakov, ak celková vnútorná predajná plocha prevádzky nepresahuje 2000 m2.

Ministerstvo školstva oznamuje, že prerušuje školské vyučovanie v školách od 30. marca 2020 do odvolania. Taktiež prerušuje prevádzku školských zariadení od 30. marca 2020 do odvolania.

Dávame do pozornosti najčastejšie kladené otázky a odpovede týkajúce sa otvorenosti prevádzok v súvislosti s pandémiou COVID-19, ktoré vypracoval odbor legislatívy a práva ÚVZ SR.
Pri jednotlivých prípadoch je potrebné zvážiť nasledovné:
a) Nachádza sa prevádzka v zozname výnimiek? Ak áno prevádzky sa zákaz netýka.
b) Dochádza v prevádzke k akémukoľvek kontaktu so zákazníkom? Ak je odpoveď nie, prevádzky sa zákaz netýka.
c) Vykonáva sa činnosť služby v prevádzke? Ak je odpoveď nie, prevádzky sa zákaz netýka.

Čítať ďalej: Najčastejšie kladené otázky a odpovede týkajúce sa otvorenosti prevádzok v súvislosti s pandémiou...

Poľnohospodári pozor! Je tu skvelá šanca ako získať financie na vaše podnikanie. V rámci Programu rozvoja vidieka boli vyhlásené dve výzvy na podporu podnikateľskej činnosti poľnohospodárov z celého Slovenska. Z oboch výziev možno financovať rôzne aktivity a podporení budú výlučne mladí a malí poľnohospodári. Celková alokácia výziev je spolu takmer 18 miliónov eur, pričom žiadateľ môže získať grant vo výške 15 000 € – 50 000 €. K výzvam organizujeme okrem školenia aj intenzívny mentoringový program (Projektová fabrika) pre tých, ktorí si chcú svoj projekt podať sami.

Čítať ďalej: Podpora mladých a malých poľnohospodárov

Riaditeľstvo Stredoslovenskej distribučnej oznamuje, že v termíne 1. 4. 2020 od 8:00 hod. do 14:00 hod.  ! ! ! N E B U D E ! ! !  v našej obci prerušená distribúcia elektriny z dôvodu plánovaných prác na zariadeniach distribučnej sústavy. 

Úrad verejného zdravotníctva SR na základe záverov rokovania vlády SR a Ústredného krízového štábu SR prostredníctvom vydania opatrení zabezpečí na úseku verejného zdravotníctva nasledovné:
- až do odvolania sa všetkým fyzickým osobám, fyzickým osobám – podnikateľom a právnickým osobám predlžuje zákaz organizovať a usporadúvať hromadné podujatia športovej, kultúrnej, spoločenskej či inej povahy
- zatvorenie obchodov (napr. predajní potravín, mäsa, chleba, pečiva, predajní drogérie, predajní s krmivom a pod.) v nedeľu za účelom vykonania sanitárneho dňa počas vyhlásenia krízovej situácie
- vyčlenenie špeciálneho časového rámca pre pohyb osôb nad 65 rokov v obchodoch (napríklad potraviny) od 9.00 h do 12.00 h (pondelok – sobot
- meranie telesnej teploty pri vstupe do nemocníc, obchodov či iných priestorov s vysokou koncentráciou ľudí, dodržiavanie dvojmetrového rozostupu v rade
- uzavretie činnosti denných stacionárov, samosprávy budú vyzvané, aby zamestnanci stacionárov poskytovali služby u klientov v ich domácnostiach
- vydať opatrenie, ktorým sa zakazuje vychádzať a pohybovať sa na verejnosti bez prekrytia horných dýchacích ciest
- vydať opatrenie, ktorým sa poskytovateľom sociálnych služieb prikazuje dôsledne dodržiavať hygienicko-epidemiologický režim

Ústredný krízový štáb SR a Úrad verejného zdravotníctva SR dôrazne vyzývajú seniorov, respektíve osoby nad 65 rokov, aby obmedzili mobilitu na nevyhnutnú mieru, a to za účelom nákupu, respektíve návštevy zdravotníckeho zariadenia. Seniori patria z pohľadu šírenia ochorenia a možného vzniku vážnych zdravotných komplikácií medzi rizikovú skupinu obyvateľstva. Štát seniorov rovnako vyzýva, aby na nevyhnutnú mieru obmedzili prepravu hromadnou dopravou – za účelom ochrany ich zdravia, s cieľom eliminácie rizika šírenia ochorenia.

Po nočnom rokovaní vlády a ústredného krízového štábu dnes premiér Igor Matovič predstavil sériu opatrení, ktorými chce štát bojovať proti šíreniu koronavírusu. Viacero z nich sa týka dôchodcov, ktorí sú dnes najohrozenejšou skupinou ľudí.
Penzisti by napríklad mali nakupovať len v čase od 9:00 do 12:00 hod., nemali by vychádzať z domu ani cestovať vlakmi.

Rúška budú povinní nosiť všetci, ktorí vyjdú z domu a pri vstupoch do nemocníc či obchodov sa ľuďom bude merať teplota čela.

„Epidemiologické opatrenia musia byť efektívne, nemôžeme úplne všetko zakázať, život musí ísť ďalej,” povedal hlavný hygienik SR Ján Mikas. Tieto opatrenia sú podľa neho adekvátne, ale ak si to bude situácia vyžadovať, bude sa zvažovať aj zákaz vychádzania. V takomto prípade by vláda musela vyhlásiť núdzový stav pre celú republiku.

Prinášame prehľad všetkých opatrení, o ktorých dnes informoval Matovič.

1. Úrad verejného zdravotníctva (ÚVZ) nariaďuje poskytovateľom sociálnych služieb, aby dôsledne dodržiavali hygienicko-epidemiologický režim. Návštevy v domovoch dôchodcov sú zakázané. „Vzhľadom na to, že v tých zariadeniach sú ľudia najviac ohrození touto chorobou, musíme dodržiavať maximálnu hygienu,“ vysvetlil predseda vlády.

Čítať ďalej: Vláda schválila 40 opatrení proti koronavírusu - zoznam

Kam patria použité rúška a rukavice?
- Použité rúška ani rukavice nepatria do triedeného zberu.
- Vhoďte ich do plastového vrecka a to vyhoďte do ZMESOVÉHO odpadu.

Ak ste v karanténe:
- Odpad vložte do plastového vreca na odpadky a po každom použití ho riadne zviažte.
- Po naplnení vložte do plastového vreca na odpadky a takto uložený odpad držte doma, až kým nie sú známe výsledky testov, alebo najmenej 72 hodín.
- Až po uplynutí 72 hodín, alebo oznámení negatívnych výsledkov umiestnite tento odpad do zberných nádob.

Ďalšie odporúčania
- Neukladajte odpad vedľa kontajnerov, aby pracovníci neboli vystavení ďalšej manipulácií s odpadom.
- Snažte sa tvoriť čo najmenej odpadu a nakupujte len naozaj nevyhnutné veci.
- Všetok odpad pred vyhodením poriadne stlačte a zmenšite tak jeho objem.
- Jarné upratovanie odložte na neskôr.

Okresné riaditeľstvo Hasičského a záchranného zboru v Dolnom Kubíne (ďalej len „OR HaZZ v Dolnom Kubíne“) Vás s prichádzajúcim jarným a najmä suchým počasím chce upozorniť na nebezpečenstvo vzniku požiaru v prírodnom prostredí na území okresov Dolný Kubín a Tvrdošín.
Požiare v prírodnom prostredí vznikajú najmä vypaľovaním trávnych porastov, drevín a biologického odpadu. Každý rok počas tohto obdobia hasiči preto zaznamenávajú zvýšený počet výjazdov k požiarom v prírodnom prostredí.
Vzhľadom na mimoriadnu situáciu vyhlásenú vládou SR apeluje OR HaZZ v Dolnom Kubíne na občanov, ktorí sa z dôvodu opatrení pre vírus COVID – 19 momentálne nachádzajú vo zvýšenej miere doma, aby na upratovanie dvorov, záhrad a voľných prírodných priestranstiev nepoužívali oheň a predchádzali tak možnosti vzniku požiaru v prírodnom prostredí. O predchádzanie vzniku požiaru Vás žiadame najmä z dôvodu, aby príslušníci hasičských jednotiek neboli zbytočne vyťažovaní pri zdolávaní požiarov súvisiacich so spaľovaním horľavých látok na voľnom priestranstve a boli k dispozícii pre potreby riešenia mimoriadnej situácie súvisiacej s epidémiou koronavírusu.
Zároveň Vás upozorňujeme, že za porušenie povinností na úseku ochrany pred požiarmi ustanovených v zákone NR SR č. 314/2001 Z.z. o ochrane pred požiarmi v znení neskorších predpisov môže okresné riaditeľstvo uložiť pokutu fyzickej osobe až do výšky 331 eur a právnickej osobe, resp. fyzickej osobe – podnikateľovi až do výšky 16.596 eur.

Podkategórie

Obec Hladovka


Počet obyvateľov

(k 1. 1. 2024): 1 082

Starosta: PhDr. Marián Brnušák

Obec Hladovka
Hladovka 45
027 13 Hladovka

DIČ: 2020571641
IČO: 00314480

Úradné hodiny:
Po-Pi od 7:30 do 15:30 hod.
(Obed. pres. 12:00 - 12:30 hod.)

Tel.: + 421 43 539 77 02
E-mail: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.

Ďalšie kontakty

  Mobilná aplikácia Moja obec  

iCagenda - Calendar

pon uto str štv pia sob ned
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31


Copyright © 2024 Obec Hladovka Rights Reserved.