foto1
foto1
foto1
foto1
foto1
+421 43 539 77 02
ocuhladovka@orava.sk
Obec Hladovka

Fotogaléria

Kto je prítomný?

Práve tu je 306 návštevníkov a žiadni členovia on-line

Uznesenie vlády SR  č. 704 zo 4. novembra 2020, ktoré bolo prijaté k rozšíreniu opatrení vyhláseného núdzového stavu nájdete v nasledujúcej prílohe.

2. etapa celoplošného testovania v obci Hladovka sa uskutoční od soboty 07.11.2020 do nedele 08.11.2020, v čase od 08:00 hod. do 12:00 hod., od 12:45 hod. do 17:00 hod. a od 17:30 hod. do 20:00 hod. (posledný odber o 19:30 hod.) na Obecnom úrade Hladovka.
Testovanie môžete absolvovať v rámci svojich možností v ľubovoľnom čase, podľa vyššie uvedeného časového rozpisu, počas týchto dvoch dní. K testovaniu je potrebný občiansky preukaz a u detí od 10 do 15 rokov, ktoré nemajú občiansky preukaz, je potrebné doniesť kartičku poistenca. Bližšie informácie sú zverejnené na stránke obce a na úradnej tabuli. Príloha - metodika činnosti na odberovom mieste.

Vážení spoluobčania,
počas celoplošného testovania na COVID 19 uplynulý víkend t.j. od 31.10.2020 do 1.11.2020 sme spoločne preukázali zodpovednosť tým, že sme vo veľkom počte využili možnosť bezplatného testovania a zistili nielen svoj vlastný stav, ale aktívnym prístupom sme spolu pomohli ochrániť svojich blízkych i ľudí v širšom okolí.

Chcem sa Vám poďakovať, že počas celoplošného testovania ste prišli na odberné miesta. Testovanie v našej obci bolo pokojné. Ďakujem odberovému tímu, ktorý v sobotu a v nedeľu odobral a vyhodnotil 608 vzoriek. Z celkového počtu testovaných osôb 608 bolo pozitívnych 12 občanov, čo predstavuje 1,97 %. Len pre porovnanie. V rámci pilotného celoplošné testovanie v Obci Hladovka v dňoch od 23.10.2020 do 25.10.2020 sa protestovalo na COVID 19 celkovo 610 ľudí, z čoho bolo pozitívnych na COVID 19 celkovo 31 osôb, čo predstavovalo 5,08%. Ak porovnáme pilotné celoplošné testovanie a 1 etapu celoplošného testovania tento víkend, môžeme smelo hodnotiť, že v Obci Hladovka nastal pokles pozitívne testovaných o 3,11%. Ďakujem, že sme všetci spoločne zodpovední.
Ďakujeme za výbornú spoluprácu v prvom rade Vám občanom za kladný prístup k celospoločenskému testovaniu na COVID 19, vojakom, zdravotníkom, policajtom, zamestnancom, dobrovoľníkom Miestneho spolku červeného kríža. Ďakujeme naším hasičom DHZ Hladovka za neustálu pomoc, či už pri príprave odberného miesta, postavenia stanov a hlavne za každodennú dezinfekciu.

Riaditeľstvo Stredoslovenskej distribučnej oznamuje, že v termíne 9. 11. 2020 od 8:00 hod. do 14:00 hod. bude v našej obci prerušená distribúcia elektriny z dôvodu plánovaných prác na zariadeniach distribučnej sústavy prevádzkovateľa. Viac podrobnosti a konkrétne odberné miesta, ktorých sa to týka, nájdete v prílohe.
Ďalšie termíny prerušenia a miesta v príslušnom mesiaci, ktorých sa to týka, nájdete v kalendári udalosti v pravom stĺpci.

1. etapa celoplošného testovania v obci Hladovka sa uskutoční od soboty 31.10.2020 do nedele 01.11.2020, v čase od 7:00 hod. do 12:00 hod. a od 12:45 hod. do 22:00 hod. na Obecnom úrade Hladovka.

Testovanie môžete absolvovať v rámci svojich možností v ľubovoľnom čase od 7:00 hod. do 12:00 hod. a od 12:45 hod. do 22:00 hod. počas týchto dvoch dní. Posledný odber je o 21:30 hod.
Ku testovaniu je potrebný občiansky preukaz a u detí od 10 do 15 rokov, ktoré nemajú občiansky preukaz je potrebné doniesť kartičku poistenca. Bližšie informácie sú zverejnené na stránke obce a na úradnej tabuli.

Uznesenie vlády SR č. 693 z 28. októbra 2020 k návrhu na ďalšie rozšírenie opatrení v rámci vyhláseného núdzového stavu podľa čl. 5 ústavného zákona č. 227/2002 Z. z. o bezpečnosti štátu v čase vojny, vojnového stavu, výnimočného stavu a núdzového stavu v znení neskorších predpisov vyhláseného uznesením vlády Slovenskej republiky č. 587 z 30. septembra 2020 vláda vydala nasledujúce uznesenie. Celé znenie nájdete v prílohe.

Od piatka 23.10. 2020 do nedele 25.10.2020 za uskutočnilo v Hladovke pilotné celoplošné testovanie oravských okresov aj okresu Bardejov. Testovanie občanov na COVID 19 sa v Hladovke uskutočnilo v novovybudovaných priestoroch obecného úradu. Testovanie prebehlo bez menších nedostatkov plynule
Ďakujeme za výbornú spoluprácu a obetavosť hlavne zamestnancom, všetkým vojakom, policajtom, zdravotníkom a všetkým, ktorí sa akokoľvek spolupodieľali či na príprave, alebo samotnej realizácii.
Ďakujeme naším hasičom Dušanovi Bušovi a Ing. Andrejovi Harmatovi za dôkladnú medzi prestávkovú a každodennú dezinfekciu a taktiež Miestnemu spolku červeného kríza v Hladovke pri pomoci a dotvorenia tímu odberového miesta.
Obec Hladovka na trvalom pobyte štatisticky celkom 1051 obyvateľov. V rámci pilotného celoplošného testovania v dňoch od 23.10.2020 do 25.10.2020 sa malo nad 10 rokov testovať na COVID 19 celkovo 892 obyvateľov. Počas testovania odberné miesto v Hladovke navštívilo 610 ľudí, čo je 68,38%. Z celkového počtu testovaných 610 ľudí bolo pozitívnych na COVID 19 v Hladovke 31 osôb čo predstavuje 5,08%. Tento údaj nie je však presný, keďže sa tu boli testovať aj obyvatelia iných obcí a taktiež hladovčania sa mohli testovať aj inde.
Pre občanov tento víkend sa uskutoční aj 2. etapa, kde starosta vyzýva občanov, aby sa opätovne zúčastnili celoplošného testovania.
Starosta obce PhDr. Marián Brnušák prosí dobrovoľníkov ako aj zdravotníkov, aby sa prihlásili na obecný úrad, aby sme spoločne zvládli aj 2. etapu testovania. Druha etapa je postavená už na dobrovoľníkoch, ktorých musí obec zabezpečiť bez nároku na odmenu.

k návrhu na rozšírenie opatrení v rámci vyhláseného núdzového stavu podľa čl. 5 ústavného zákona č. 227/2002 Z. z. o bezpečnosti štátu v čase vojny, vojnového stavu, výnimočného stavu a núdzového stavu v znení neskorších predpisov vyhláseného uznesením vlády Slovenskej republiky č. 587 z 30. septembra 2020

Celé znenie nájdete v prílohe

Riaditeľstvo Stredoslovenskej distribučnej oznamuje, že v termíne 26. 11. 2020 od 8:00 hod. do 15:00 hod. bude v našej obci prerušená distribúcia elektriny z dôvodu plánovaných prác na zariadeniach distribučnej sústavy. Viac podrobnosti a konkrétne odberné miesta, ktorých sa to týka, nájdete v prílohe.

METODIKA ČINNOSTI NA ODBEROVOM MIESTE

Stanovište č. 1 – Vchod na odberové miesto

Na stanovišti vykonáva činnosť príslušník PZ SR, ktorý pred vchodom do určeného odberového priestoru usmerňuje vstup občanov do odberovej miestnosti, dohliada na dodržovanie verejného poriadku a dodržiavaní bezpečných odstupov medzi občanmi. Po vstupe do odborného miesta si občan dezinfikuje ruky určeným dezinfekčným prostriedkom.

Stanovište č. 2 – Administrácia občana

Na stanovišti ho administratívny pracovník vyzve k predloženiu občianskeho preukazu resp. iného dokladu totožnosti a karty poistenca. Administratívny pracovník zapíše do stanovenej dokumentácie stanovené údaje. Následne občanovi pridelí identifikačné číslo a podá občanovi papierovú vreckovku a vyzve ho aby si šiel na určené miesto odkašľať a vyfúkať nos. Po vykonaní uvedených úkonov občan vhodí použitú vreckovku do odpadovej nádoby a presunie sa na samotné odberové miesto.


Stanovište č. 3 – Odberové miesto
Na odberovom mieste občan odovzdá identifikačné číslo zdravotníckemu pracovníkovi č. 3. Následne je vyzvaný k tomu, aby si sňal prekrytie nosa a úst.
Zdravotnícky pracovník č. 1 vykoná úkon odberu biologickej vzorky a následne ponorí odberovú tyčinku do nádobky s roztokom. Odberovú tyčinku odhodí do odpadovej nádoby na biologický odpad.
Zdravotnícky pracovník č. 2 nakvapká 3 kvapky roztoku na testovaciu plôšku a túto odovzdá zdravotníckemu pracovníkovi č. 3, ktorú ju položí na identifikačné číslo. Občan je po odobratí biologickej vzorky vyzvaný, aby odišiel do priestoru, kde čaká na výsledok testu.
Zdravotnícky pracovník č. 3 odčíta výsledok z testovacej plôšky po 15 až 30 minútach. Zdravotnícky pracovník č. 3 zapíše výsledok testu na druhú stranu papiera s identifikačným číslom a odnesie papier s číslom a výsledkom testu zdravotníckemu pracovníkovi č. 4.


Stanovište č. 4 – Miesto na vydanie zdravotníckeho certifikátu

Zdravotnícky pracovník č. 4 zaznamená výsledok testu do zdravotníckeho certifikátu a na základe identifikačného čísla vyzve občana, aby mu predložil občiansky preukaz/iný doklad totožnosti a identifikačné číslo. Zdravotnícky pracovník č. 4 zaznamená osobné údaje do zdravotníckeho certifikátu, ktorý vloží do obálky, uzavrie ju a odovzdá občanovi. Poďakuje mu za účasť a oznámi mu, že ďalšie pokyny sú uvedené na zdravotníckom certifikáte.


Stanovište č. 5 – Východ z odberového miesta

Po prevzatí zdravotníckeho certifikátu občan odchádza z odberového miesta. Na odberovom mieste má svoje stanovište veliteľ odberového tímu – profesionálny vojak, ktorý dozerá na činnosť na odberovom mieste. V prípade potreby rieši vzniknuté problémy a v pravidelných intervaloch informuje nadriadeného regionálneho veliteľa o celkovom počte testovaných a počte pozitívnych občanov.

Poznámka:
Uvedená metodika je modelová, je možné ju upraviť na základe podmienok na konkrétnom odberovom mieste. Všetky informácie uvedené v tejto metodike sú obsahom inštruktážneho videa.

Podkategórie

Obec Hladovka


Počet obyvateľov

(k 1. 1. 2024): 1 082

Starosta: PhDr. Marián Brnušák

Obec Hladovka
Hladovka 45
027 13 Hladovka

DIČ: 2020571641
IČO: 00314480

Úradné hodiny:
Po-Pi od 7:30 do 15:30 hod.
(Obed. pres. 12:00 - 12:30 hod.)

Tel.: + 421 43 539 77 02
E-mail: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.

Ďalšie kontakty

  Mobilná aplikácia Moja obec  

iCagenda - Calendar


Copyright © 2024 Obec Hladovka Rights Reserved.