Uznesenie vlády SR č. 704 zo 4. novembra 2020, ktoré bolo prijaté k rozšíreniu opatrení vyhláseného núdzového stavu nájdete v nasledujúcej prílohe.
2. etapa celoplošného testovania v obci Hladovka sa uskutoční od soboty 07.11.2020 do nedele 08.11.2020, v čase od 08:00 hod. do 12:00 hod., od 12:45 hod. do 17:00 hod. a od 17:30 hod. do 20:00 hod. (posledný odber o 19:30 hod.) na Obecnom úrade Hladovka.
Testovanie môžete absolvovať v rámci svojich možností v ľubovoľnom čase, podľa vyššie uvedeného časového rozpisu, počas týchto dvoch dní. K testovaniu je potrebný občiansky preukaz a u detí od 10 do 15 rokov, ktoré nemajú občiansky preukaz, je potrebné doniesť kartičku poistenca. Bližšie informácie sú zverejnené na stránke obce a na úradnej tabuli. Príloha - metodika činnosti na odberovom mieste.
Chcem sa Vám poďakovať, že počas celoplošného testovania ste prišli na odberné miesta. Testovanie v našej obci bolo pokojné. Ďakujem odberovému tímu, ktorý v sobotu a v nedeľu odobral a vyhodnotil 608 vzoriek. Z celkového počtu testovaných osôb 608 bolo pozitívnych 12 občanov, čo predstavuje 1,97 %. Len pre porovnanie. V rámci pilotného celoplošné testovanie v Obci Hladovka v dňoch od 23.10.2020 do 25.10.2020 sa protestovalo na COVID 19 celkovo 610 ľudí, z čoho bolo pozitívnych na COVID 19 celkovo 31 osôb, čo predstavovalo 5,08%. Ak porovnáme pilotné celoplošné testovanie a 1 etapu celoplošného testovania tento víkend, môžeme smelo hodnotiť, že v Obci Hladovka nastal pokles pozitívne testovaných o 3,11%. Ďakujem, že sme všetci spoločne zodpovední.
Ďakujeme za výbornú spoluprácu v prvom rade Vám občanom za kladný prístup k celospoločenskému testovaniu na COVID 19, vojakom, zdravotníkom, policajtom, zamestnancom, dobrovoľníkom Miestneho spolku červeného kríža. Ďakujeme naším hasičom DHZ Hladovka za neustálu pomoc, či už pri príprave odberného miesta, postavenia stanov a hlavne za každodennú dezinfekciu.
Riaditeľstvo Stredoslovenskej distribučnej oznamuje, že v termíne 9. 11. 2020 od 8:00 hod. do 14:00 hod. bude v našej obci prerušená distribúcia elektriny z dôvodu plánovaných prác na zariadeniach distribučnej sústavy prevádzkovateľa. Viac podrobnosti a konkrétne odberné miesta, ktorých sa to týka, nájdete v prílohe.
Ďalšie termíny prerušenia a miesta v príslušnom mesiaci, ktorých sa to týka, nájdete v kalendári udalosti v pravom stĺpci.
1. etapa celoplošného testovania v obci Hladovka sa uskutoční od soboty 31.10.2020 do nedele 01.11.2020, v čase od 7:00 hod. do 12:00 hod. a od 12:45 hod. do 22:00 hod. na Obecnom úrade Hladovka.
Testovanie môžete absolvovať v rámci svojich možností v ľubovoľnom čase od 7:00 hod. do 12:00 hod. a od 12:45 hod. do 22:00 hod. počas týchto dvoch dní. Posledný odber je o 21:30 hod.
Ku testovaniu je potrebný občiansky preukaz a u detí od 10 do 15 rokov, ktoré nemajú občiansky preukaz je potrebné doniesť kartičku poistenca. Bližšie informácie sú zverejnené na stránke obce a na úradnej tabuli.
Uznesenie vlády SR č. 693 z 28. októbra 2020 k návrhu na ďalšie rozšírenie opatrení v rámci vyhláseného núdzového stavu podľa čl. 5 ústavného zákona č. 227/2002 Z. z. o bezpečnosti štátu v čase vojny, vojnového stavu, výnimočného stavu a núdzového stavu v znení neskorších predpisov vyhláseného uznesením vlády Slovenskej republiky č. 587 z 30. septembra 2020 vláda vydala nasledujúce uznesenie. Celé znenie nájdete v prílohe.
k návrhu na rozšírenie opatrení v rámci vyhláseného núdzového stavu podľa čl. 5 ústavného zákona č. 227/2002 Z. z. o bezpečnosti štátu v čase vojny, vojnového stavu, výnimočného stavu a núdzového stavu v znení neskorších predpisov vyhláseného uznesením vlády Slovenskej republiky č. 587 z 30. septembra 2020
Riaditeľstvo Stredoslovenskej distribučnej oznamuje, že v termíne 26. 11. 2020 od 8:00 hod. do 15:00 hod. bude v našej obci prerušená distribúcia elektriny z dôvodu plánovaných prác na zariadeniach distribučnej sústavy. Viac podrobnosti a konkrétne odberné miesta, ktorých sa to týka, nájdete v prílohe.
METODIKA ČINNOSTI NA ODBEROVOM MIESTE
Stanovište č. 1 – Vchod na odberové miesto
Na stanovišti vykonáva činnosť príslušník PZ SR, ktorý pred vchodom do určeného odberového priestoru usmerňuje vstup občanov do odberovej miestnosti, dohliada na dodržovanie verejného poriadku a dodržiavaní bezpečných odstupov medzi občanmi. Po vstupe do odborného miesta si občan dezinfikuje ruky určeným dezinfekčným prostriedkom.
Stanovište č. 2 – Administrácia občana
Na stanovišti ho administratívny pracovník vyzve k predloženiu občianskeho preukazu resp. iného dokladu totožnosti a karty poistenca. Administratívny pracovník zapíše do stanovenej dokumentácie stanovené údaje. Následne občanovi pridelí identifikačné číslo a podá občanovi papierovú vreckovku a vyzve ho aby si šiel na určené miesto odkašľať a vyfúkať nos. Po vykonaní uvedených úkonov občan vhodí použitú vreckovku do odpadovej nádoby a presunie sa na samotné odberové miesto.
Stanovište č. 3 – Odberové miesto
Na odberovom mieste občan odovzdá identifikačné číslo zdravotníckemu pracovníkovi č. 3. Následne je vyzvaný k tomu, aby si sňal prekrytie nosa a úst.
Zdravotnícky pracovník č. 1 vykoná úkon odberu biologickej vzorky a následne ponorí odberovú tyčinku do nádobky s roztokom. Odberovú tyčinku odhodí do odpadovej nádoby na biologický odpad.
Zdravotnícky pracovník č. 2 nakvapká 3 kvapky roztoku na testovaciu plôšku a túto odovzdá zdravotníckemu pracovníkovi č. 3, ktorú ju položí na identifikačné číslo. Občan je po odobratí biologickej vzorky vyzvaný, aby odišiel do priestoru, kde čaká na výsledok testu.
Zdravotnícky pracovník č. 3 odčíta výsledok z testovacej plôšky po 15 až 30 minútach. Zdravotnícky pracovník č. 3 zapíše výsledok testu na druhú stranu papiera s identifikačným číslom a odnesie papier s číslom a výsledkom testu zdravotníckemu pracovníkovi č. 4.
Stanovište č. 4 – Miesto na vydanie zdravotníckeho certifikátu
Zdravotnícky pracovník č. 4 zaznamená výsledok testu do zdravotníckeho certifikátu a na základe identifikačného čísla vyzve občana, aby mu predložil občiansky preukaz/iný doklad totožnosti a identifikačné číslo. Zdravotnícky pracovník č. 4 zaznamená osobné údaje do zdravotníckeho certifikátu, ktorý vloží do obálky, uzavrie ju a odovzdá občanovi. Poďakuje mu za účasť a oznámi mu, že ďalšie pokyny sú uvedené na zdravotníckom certifikáte.
Stanovište č. 5 – Východ z odberového miesta
Po prevzatí zdravotníckeho certifikátu občan odchádza z odberového miesta. Na odberovom mieste má svoje stanovište veliteľ odberového tímu – profesionálny vojak, ktorý dozerá na činnosť na odberovom mieste. V prípade potreby rieši vzniknuté problémy a v pravidelných intervaloch informuje nadriadeného regionálneho veliteľa o celkovom počte testovaných a počte pozitívnych občanov.
Poznámka:
Uvedená metodika je modelová, je možné ju upraviť na základe podmienok na konkrétnom odberovom mieste. Všetky informácie uvedené v tejto metodike sú obsahom inštruktážneho videa.
Copyright © 2024 Obec Hladovka Rights Reserved.