ZDRUŽENIE MIEST A OBCÍ SLOVENSKA ZAČÍNA PETIČNÚ AKCIU,KTOREJ CIEĽOM JE VYHLÁSENIE REFERENDA ZA VIAC VOLEBNÝCH OBVODOV PRE PARLAMENTNÉ VOĽBY.
https://www.zmos.sk/peticia.html
Petičný hárok možno podpísať na obecnom úrade, prípadne vytlačiť a podpísaný zaslať na adresu ZMOS.
Vážení občania, oznamujeme Vám, že od 21.02.2022 - 14.03.2022 do 07:30 hod. sa uskutoční zber elektroodpadu ako sú: staré rádia, TV prijímače, sporáky, mikrovlnky, vysávače, práčky, počítače a pod. Nepotrebné spotrebiče môžete doniesť na Obecný úrad v pracovné dni v čase od 08:00 hod. do 15:00hod.
Žilinský samosprávny kraj vydal Manuál pre domácnosť pri ochorení Covid-19 - variant omicron. S jeho celým znením sa môžete oboznámiť v prílohe.
Vážení občania,
v Žilinskom kraji bol zriadený organizátor IDS a to Integrovaná doprava Žilinského kraja, s.ro. (IDŽK, s. r. o.), za účelom efektívne prepojiť jednotlivé druhy dopravy a znížiť podiel individuálnej automobilovej dopravy, zamorenia ovzdušia, hluk, ako aj náklady na budovanie infraštruktúry.
Spoločnosť IDŽK s. r. o. už v roku 2019 začala s realizáciou všetkých potrebných činností a prípravou podmienok pre spustenie jednotlivých etáp plánovanej integrácie územie ŽSK.
Spustenie I. fázy integrácie (pilotné územie) bude závisieť od pripravenosti dopravcov a od úspešného absolvovania integračných testov. Plánovaný termín je 28.03.2022. Následne postupne zaintegrujeme celé územie ŽSK.
V súčasnosti majú pripravené aj nové cestovné poriadky prímestskej autobusovej dopravy. Žiadame Vás preto o zaslanie pripomienok resp. návrhov zmien cestovných poriadkov na linkách, ktoré prechádzajú našou obcou. Vaše návrhy môžete podať do 01.02.2022 na Obecný úrad Hladovka.
Príloha č. 1.
Príloha č. 2.
Vážení občania,
Do 31. 1. 2022 je povinnosťou každého občana podať priznanie k dani z nehnuteľnosti a poplatkom, ak ste v priebehu roka 2021:
- nadobudli nehnuteľnosť (kúpa, darovanie, dedenie), ak k 01. januáru 2022 bol uskutočnený zápis v katastri nehnuteľnosti,
- predali nehnuteľnosť, ak k 01. januáru 2022 už nie sú zapísaní v katastri nehnuteľnosti ako vlastníci nehnuteľnosti (zánik daňovej povinnosti),
- ak nastali zmeny oproti minulému roku, (napr. zmena výmery, druh pozemkov, skolaudovali nehnuteľnosť, stavebné povolenie)
- vlastník psa staršieho ako 6 mesiacov
- doklad na uplatnenie zníženia poplatku za komunálny odpad Priznanie k dani z nehnuteľnosti a poplatkom je možné doručiť prostredníctvom pošty na adresu: Obec Hladovka, Hladovka 45, 027 13 Hladovka, elektronicky na e-mail: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript., alebo dohodnúť si stretnutie telefonicky na č.t. + 421 43 5397 702
Príloha: Priznanie z nehnuteľnosti, k dani za psa, k dani za predajné automaty...
Vo štvrtok, 6. 1. 2022, sa o 12:05 hod. v našom farskom kostole Nanebovzatia Panny Márie uskutoční Spoločné koledovanie goralov Slovensku a Európe, pri príležitosti zápisu Goralskej kultúry na Zoznam nehmotného kultúrneho dedičstva Slovenska. V rámci programu bude prednesená Spoločná deklarácia Slovensku a Európe a zaznejú goralské piesne, koledy a vinše v podaní našich goralov.
Celé podujatie môžete sledovať aj on-line na nasledujúcom odkaze.
Priamy link na toto koledovanie sa na Youtube kanáli objaví približne 5. až 10. minút pred začiatkom vysielania.
Na stredu, 22. 12. 2021, Obec Hladovka srdečne pozvala rodičov, spolu so svojim dieťaťom na Slávnostné uvítanie dieťaťa do života, ktoré sa v tomto roku konalo za prísnych protipandemických opatrení v zasadačke obecného úradu. Rodičov a ich ratolesti v časových intervaloch postupne privítal starosta obce a pracovníčky obecného úradu a odovzdali im malú spomienku na tento slávnostný okamžik. Do obecnej kroniky pribudlo od posledného uvítania 17 detí, z toho 12 chlapcov a 5 dievčat. Prajeme im a ich rodičom veľa šťastia, zdravia a úspechov. Niekoľko fotografii si môžete pozrieť vo fotogalérii.
1. Výzva hlavného hygienika verejnosti
Epidemiologická situácia je stále veľmi vážna, napriek tomu, že pozorujeme jej zlepšenie v niektorých parametroch. Neprepadajme tak ilúzii, že ak sa uvoľňujú opatrenia, tak prichádzajú lepšie časy a môžeme stratiť ostražitosť.
Myslime na to, že stále nevieme jasne povedať, ako sa bude v populácii správať nový variant omikron a aké zapríčiní dôsledky.
Preto sa opäť obraciame na verejnosť a ešte raz dôrazne žiadame, aby sa obyvatelia zamysleli nad každou osobnou návštevou povolenej prevádzky a hromadného podujatia: zvažujte, či sa napríklad tovar nedá z uvedenej predajne objednať online, alebo či sa nedá zvoliť čas, kedy je v prevádzkach či na povolených podujatiach menej ľudí.
Je nevyhnutné, aby ste sa v interiéroch chránili respirátormi, udržiavajte si dostatočné odstupy od iných ľudí a dezinfikujte si ruky. Odporúčame vopred si premyslieť nákupy a kupovať radšej naraz viac vecí, ako sa opakovane vracať do obchodu.
Žiadame prevádzkovateľov, aby k dodržiavaniu nastavených podmienok pristupovali zodpovedne: aby dbali na dôsledné dodržiavanie kapacitných obmedzení, pravidelné vetranie a dezinfekciu plôch a dohliadli na riadne prekrytie horných dýchacích ciest a dodržiavanie rozostupov vo svojom zariadení či prevádzke.
Vyhláška č. 306 a vyhláška č. 307
2. Vyhláška k organizácii hromadných podujatí:
Účinnosť vyhlášky: 17.12.2021
Vyhláška č. 307
Zmeny oproti pôvodnej vyhláške
- K povoleným podujatiam profesionálnych súťaží pribúda florbal (Extraliga mužov, Hyundai extraliga žien)
- Povoľujú sa tréningy športových klubov registrovaných pod športovými zväzmi, pričom všetci účastníci budú v režime OP.
- Povoľujú sa hromadné podujatia nevyhnutné na výkon činnosti športových reprezentácií SR so súhlasom ministerstva školstva vydanom po 17.12.2021.
Pravidlá po novom (teda zmeny plus doteraz platné opatrenia):
Zakazuje sa usporadúvať hromadné podujatia. Výnimku majú:
1. Hromadné podujatia v režime OP do 10 osôb
Môžu sa konať len v súvislosti s výkonom práce
Zabezpečiť oznam o skutočnosti, že sa HP organizuje v režime OP
Zákaz konzumácie jedál a nápojov
2. Bohoslužby
Maximálna povolená kapacita 1 osoba na 25 štvorcových metrov alebo najviac 30 ľudí
Môžu sa konať jedine v režime OP
Režim OP sa nevzťahuje na výkon individuálnej pastoračnej činnosti
3. Sobášne obrady a obrady krstu
Maximálne 6 osôb (do tohto počtu sa nezapočítavajú osoby na strane organizátora)
4. Pohrebné obrady
Bez kapacitných obmedzení za dodržiavania protiepidemických opatrení stanovených vo vyhláške
Opatrenia pre výkon bohoslužieb, cirkevné a civilné verzie sobášneho, pohrebného obradu a obradu krstu:
- dezinfekcia použitých predmetov slúžiacich účelom obradu
- zakazuje sa používať obrady pitia z jednej nádoby viac ako jednou osobou
- v priestoroch, kde sa vykonávajú obrady, je organizátor povinný odstrániť nádoby s vodou
- ďalšie opatrenia sú vymenované priamo vo vyhláške
- zároveň platia aj všeobecné podmienky pre organizáciu HP, ktoré je možné na tieto typy podujatí aplikovať (vymenované nižšie)
Čítať ďalej: Výzva hlavného hygienika verejnosti a vyhlášky č. 305 a 306 ÚVZ SR ÚVZ SR
Copyright © 2024 Obec Hladovka Rights Reserved.